قوانین و مقررات خرید بلیط

شرایط و قوانین عمومی خرید بلیط

  • خدمات و محتـوای ارائه شده در وب‌ سـایت گل بلیط جهت استـفاده‌ کاربران همین سامانه تولید می شود و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. هر گونه سوءاستفـاده از اطلاعات، متن‌، تصاویر، ویدیو، فایل های صوتی، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و غیره از این وب‌سایت بدون عنوان گل بلیط پیگرد قانونی دارد.
  • در سایت گل بلیط دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری محسوب می شود. بنابراین مسئولیت حفاظت از نام کاربری و رمز عبور به عهده ی مشتری بوده است و کاربر تنها از طریق نام کاربری خود می تواند سفارشات خود را وارد و از خدمات سایت استفاده کند.
  • کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست از سوی کاربر گل بلیط مسئولیتی نمی پذیرد و عواقب آن بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.
  • کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغـییر در مشـخصـات فردی خود را در اسـرع وقت اصلاح نماید. در غیر این‌صـورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبـال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت .
  • اطلاعات شخصی کـاربران در وب سایت گل بلیط کاملاً محرمانه و محفوظ اسـت. بنابراین جهت حفظ حریم شخصی، کاربر باید تعهد بدهد که عامل هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت اطلاع دهد.

قوانین خرید بلیط هواپیما

موضوع مشکلقوانین
خرید بلیط هواپیما
  • هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر به همراه کد ملی باید به صورت صـحیح با حروف انگلیـسی وارد شود
  • امکان اصلاح نام و یا کد ملی مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد
  • گل بلیط، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد
  • برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند
عدم تطابق نام مسافر با بلیط مذکور
  • بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به دیگری می‌باشد
  • در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد
سن مسافر
  • مسـافران کم‌تـر از 2 سـال نوزاد محسوب می شوند
  • مسـافران بیـن 2 تا 12 سـال تمام کودک محسوب می شوند
  • مسافران بیش از 12 سال سن بزرگسال محسوب می شوند
  • در صورت عدم اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی یا عدم تطابق، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد
  • بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسـال خـرید کرد
  • در بلـیط‌های نرخ مصـوب، قیمـت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و برخی بلیط های غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است
خرید و پذیرش بلیط هواپیما
  • عملیات خرید بلیط در سایت گل بلیط مشـمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بـوده و هرگـونه تخـلف پیـگرد قانونی دارد
  • خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین خرید بلیط آگاهی کامل دارد
  • پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطـعی شده و اطلاعـات بلیط به کـاربر اس‌ام‌اس و ایمیـل مـی‌شود
  • در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط الزامی است
  • در پروازهای سیستمی ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی الزامی است
  • خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد
کنسلی و تاخیر یا تعجیل بلیط هواپیما
  • مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است
  • هر نوع کنسـلی بلیط از طرف مسافر، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود که مقـدار آن بنا بر قـوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است
  • پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد
  • مدت زمان بازگشت وجه کنسلی، بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت می‌باشد که در مورد پروازهـای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست
  • ابطال یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این حالت مسافر بایستی فرم درخواست آنلاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.
  • در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائه‌ی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه‌ الزامی است
  • نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین‌ها در بلیط مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر و مغایرت در نوع هواپیما بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است و گل بلیط در این خصوص مسئولیتی ندارد
  • در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو پرواز متوالی را تهیه نماید، بایسـتی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پـرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصـله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر می‌باشد
  • لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود
  • ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود. بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۵ دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در جدول زیر را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، گل بلیط مسوولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد
مسافر باردار یا دارای بیماری های خاص
  • همراه داشتن مجوز پزشک برای خانـم‌های باردار، افراد مبتلا به بیمـاری‌هـای قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمـایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد
  • این مسافران باید داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند

شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما

  • عملیات خرید بلیط اینترنتی هواپیما در وب‌ سـایت مشـمول مجموعه‌  قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بـوده و هرگـونه تخـلف تحت پیـگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط ، متعهد می‌شود که از کلیه‌ قوانین خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

قوانین کنسلی بلیط پروازهای داخلی ( سیستمی )

توجه :ساعت ثبت درخواست کنسلی پرواز، بر اساس ساعتی که سایت ایرلاین مذکور اعلام می‌کند محاسبه می‌شود. بنابراین برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست خود، ۵ دقیقه زودتر از زمان اعلام‌ شده در جدول زیر را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، گل بلیط مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه کنسلی را بر عهده نمی‌گیرد.

 

  • خط هواییشناسه نرخیاز زمان صدور (تا ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پرواز)تا ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پروازتا ۳ ساعت قبل از پروازاز سه ساعت تا ۳۰ دقیقه قبل از پروازاز ۳۰ دقیقه قبل از پرواز به بعد
    ایران ایرJ C Y V Q M N L O۳۰٪۳۰٪۶۰٪۶۰٪۶۰٪
    آسمان
    DIZ۱۵٪۱۵٪۱۵٪۱۵٪۳۰٪
    NYASUOVMXRQW۲۰٪۲۰٪۲۰٪۲۰٪۴۰٪
    LHK۳۰٪۳۰٪۳۰٪۳۰٪۶۰٪
    B۱۰۰٪
    ماهان
    SXTVQPRYB۱۰٪۱۰٪۳۰٪۵۰٪۵۰٪
    L۱۵٪۱۵٪۴۰٪۵۰٪۵۰٪
    N۲۰٪۲۰٪۵۰٪۷۰٪۷۰٪
    I۲۰٪۲۰٪۴۰٪۵۰٪۵۰٪
    C۳۰٪۳۰٪۴۰٪۷۰٪۷۰٪
    UW۹۰٪۹۰٪۹۰٪۹۵٪۹۵٪
    تابان
    Y L Z N V K R۲۰٪۳۰٪۴۰٪۵۰٪۵۰٪
    B E U H۱۰۰٪
    قشم ایر
    CYVM A۵٪۱۰٪۳۰٪۳۰٪۵۰٪
    NK۱۰۰٪
    کاسپین
    JZQWNXSHPR۳۰٪۳۰٪۵۰٪۵۰٪۵۰٪
    OM۴۰٪۴۰٪۷۰٪۷۰٪۷۰٪
    K۵۰٪۵۰٪۸۰٪۸۰٪۸۰٪
    IVL۱۰۰٪
    زاگرس
    C J F (CIP)۱۵٪۲۰٪۳۰٪۴۰٪۴۰٪
    XZ۱۰٪۱۵٪۲۰٪۳۰٪۳۰٪
    BDESITUA۱۵٪۲۰٪۳۰٪۴۰٪۴۰٪
    MNR۲۵٪۳۰٪۴۰٪۵۰٪۵۰٪
    QL۳۵٪۴۰٪۵۰٪۷۰٪۷۰٪
    H۴۵٪۵۰٪۶۰٪۸۰٪۸۰٪
    PVYKW۵۰٪۱۰۰٪
    سپهرانCJIPZSLQVNWBTHYKM۴۰٪۴۰٪۵۰٪۵۰٪۶۰٪
    کارونBSYNQKVXHLMRU
    ۳۰٪۳۰٪از ۱۲ ظهر روز ۱ قبل از پرواز تا ۲ ساعت مانده به پرواز ۵۰ ٪
    از ۲ ساعت مانده به پرواز به بعد ۶۵ ٪
    کیش ایر
    J C Y V R Dتا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۲۰ ٪از ۲۴ ساعت قبل از پرواز به بعد ۴۰ ٪
    QMNLO EKUXBSHتا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۲۵ ٪از ۲۴ ساعت قبل از پرواز به بعد ۵۰ ٪
    آتاهمه به غیر از KDتا ۲۴ ساعت قبل از پرواز ۳۰٪از ۲۴ ساعت قبل از پرواز تا ۳ ساعت مانده به پرواز ۵۰٪از ۳ ساعت مانده به پرواز ۶۰٪
    KD100%
    خط هواییشناسه نرخی
    از زمان صدور تا ۴ ساعت قبل از پروازاز ۴ ساعت قبل از پرواز به بعد
    تغییر تاریخاسترداد
    معراج
    Pغیر قابل استرداد
    Y Y1ریال ۴۰۰،۰۰۰ریال ۵۵۰،۰۰۰ریال ۷۰۰،۰۰۰
    B B1ریال ۳۰۰،۰۰۰ریال ۴۰۰،۰۰۰ریال ۶۰۰،۰۰۰
    H H1 H2ریال ۳۰۰،۰۰۰ریال ۴۰۰،۰۰۰ریال ۵۰۰،۰۰۰
    خط هوایینرخ بلیتتا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۳ روز قبل از پروازتا قبل از ساعت ۱۲ ظهر ۱ روز قبل از پروازاز ساعت ۱۲ ظهر روز قبل به بعد
    ایران ایرتور
    بالای ۴۰۵،۰۰۰ تومان۳۰٪۴۰٪۵۰٪
    ۲۴۵،۰۰۰ تا ۳۸۵،۰۰۰ تومان۴۰٪۵۰٪۶۰٪
    ۱۵۵،۰۰۰ تا ۲۳۵،۰۰۰ تومان۶۰٪۷۰٪۸۰٪
    زیر ۱۵۰،۰۰۰ تومان۱۰۰٪

    قوانین بار مجاز خطوط هوایی در پروازهای داخلی

    ایرلاینشناسه نرخیمیزان بار
    ایران ایر
    V N M Q O L Y۲۰ kg
    C J۳۰ kg
    آسمان
    Y M H L N O Q K B R X U۲۰ kg
    V S۲۵ kg
    D I Z۳۰ kg
    A۴۰ kg
    ماهان
    N T V L Q U W X B S Y۲۰ kg
    P C I R۲۵ kg
    آتاP N R Y L M V O B۲۰ kg
    ایران ایر تورY W V U S Q N M L K H E B۲۰ kg
    تابان
    Y L Z N V K R B E U H۲۰ kg
    J۳۰ kg
    قشم ایر
    Y V M N K A C۲۰ kg
    A۳۵ kg
    کاسپین
    J Z Q W N X S H P O M K I V L R۲۰ kg
    C۳۰ kg
    کارونX H L B S Y N Q K V M R U۲۰ kg
    کیش ایرJ C Y V M O Q N L H R D E K U X B S۲۰ kg
    زاگرس
    C J F B D E S I T U A M N R Q L H X Z۲۰ kg
    P V Y K W۱۵ kg
    معراج
    Y B H۲۰ kg
    C۳۰ kg
    سپهرانC J I P Z S L Q Z N W B T H Y K M۲۰ kg

    قوانین ویزا

    موضوع مشکلقوانین
    سفر به کشورهای بدون ویزا
    • بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند ؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا ، نیاز به یک یا چند ویزا دارید. برای پرواز به بعضی از کشورهای آمریکا و اقیانوسیه ، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید ، که بدون داشتن ویزای این کشورها ، سفرتان امکانپذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتماً از قبل دربارۀ سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.
    • مسافران ایرانی، می‌توانند بدون نیاز به ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند؛ طبق لیستی که در آذر سال 97 صادر شده، کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع 14 کشور است.
    آماده نشدن ویزا
    • • در صورتی که هنوز ویزای خود را از سفارت نگرفته اید ، حداکثر تا 10 روز قبل از زمان پرواز اطلاعات ویزای خود را جهت درج در بلیط به کارشناسان ما در پشتیبانی اطلاع دهید؛ چرا که در صورت‌ آماده نشدن ویزا از طرف سفارت، گل بلیط مسولیتی در قبال بلیط خریداری شده ندارد و این بلیط مشمول قوانین کنسلی می‌شود. قبل از خرید بلیط هواپیمای خارجی در کشورهای نیازمند به ویزا، به تاریخ شروع ویزا، تاریخ انقضای ویزا و حداکثر زمان ممکن برای اقامت تعیین شده توسط سفارت مندرج در ویزا را توجه کنید. پیش‌آمدن هرگونه مشکل ناشی از موارد ذکر شده برعهده‌ی مسافر میباشد.
    سفر به کشور های دارای ویزا
    • ورود به اکثر کشورها نیازمند ویزا است. قبل از خرید بلیط، شرایط ویزای کشور مقصد و کشورهای ترانزیت (کشورهایی که در فرودگاهشان توقف دارید)‌ را چک کنید و در صورت پیدا نکردن اطلاعات کافی، با پشتیبانی تماس بگیرید. توجه داشته باشید که ترانزیت در اغلب کشور ها اعم ازکشورهای آسیایی و اروپایی و امریکایی تا 8 ساعت متعارف و قابل قبول از طرف شرکتهای هواپیمایی مختلف می باشد، درغیر این ‌صورت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیاز و یا عدم نیاز به ویزای ترانریت با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
    • درصورت ترانزیت در دوکشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهید بود.
    • با ویزای توریستی شنگن، ورود باید از همان کشوری باشد که ویزای توریستی را از سفارت آن گرفته‌اید.
    • در صورت داشتن ویزای شینگن 1 بار ورود, اجازه خروج از شینگن و ورود مجدد را ندارید.
    • ز آن جاییکه هواپیمایی اتحاد در مسیر تهران-تورنتو در دوبلین توقف دارد، داشتن ویزای ترانزیت الزامی است.
    • کلیه مسیرهای هواپیمایی چین جنوبی (سیزد ) به جز مسیرهای داخل چین نیازمند ویزای چین میباشد.
    • مسیر بلاروس و قزاقستان با هواپیمایی ایرفلوت نیازمند ویزای روسیه میباشد اگر بلیط یک طرفه است ویزای یک طرفه و اگر 2 طرفه است ویزای 2 بار ورود نیازمند است.
    • پرواز تای ایرویز بالای 12 ساعت ترانزیت نیازمند ویزای بانکوک میباشد.
    • هواپیمایی تای ایرویز در مسیر کره جنوبی (سئول ) با یک توقف در هنگ کنگ انجام میشود که نیازمند به ویزای هنگ کنگ و یا پاسپورت کره یا پاسپورت امریکا میباشد.
    • شهرهای امریکای جنوبی در صورتی که یک ترانزیت در رفت و یک ترانزیت در برگشت داشته باشد نیازمند ویزای ترانزیت شنگن 2 بار ورود یا مولتی میباشد و در صورتی که 2 ترانزیت در رفت و 2 ترانزیت در برگشت دارد کلا نیازمند ویزای شنگن مولتی میباشد.
    صدور ویزا در مرز
    • صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کنند. در این نوع ویزا، امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت ویزا ۱۰۰ درصد است.
    شرایط صدور بلیط در پروازهای خارجی
    • تغییر اسم مسافر امکان پذیر نیست، بنابراین در وارد کردن اطلاعات‌تان دقت کنید. در غیر این صورت، جریمه‌ی کنسلی لحاظ خواهد شد.
    • امکان رزرو آنلاین برای ارایه به سفارت وجود ندارد، لطفا در صورت نیاز با همکاران ما در آژانس تماس بگیرید.صورت، جریمه‌ی کنسلی لحاظ خواهد شد.
    • به منظور جا نماندن از پرواز، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی توجه کنید.
    • سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت و برگشت، با شرایط و قوانین کودک یا نوزاد مطابقت دهید.
    • حضور مسافران پروازهای خارجی حداقل 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.
    • صدور پرواز یک طرفه تنها زمانی امکان پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشی.
    اقامت دائم یا موقت کشور خارجی
    • ویزای بلندمدت با شرایط تاریخ انقضای بیش از یک‌سال (برای مثال ویزای دانشجویی و …
    داشتن بلیط ادامه‌ی مسیر در سفرهای خارجی
    • پیش از خرید بلیط تاریخ بلیط خود را با تاریخ ویزا انطباق دهید. مسئولیت مغایرت تاریخ آن ها به عهده مسافر می باشد.
    • صدور بلیط یک طرفه به مقصد ارجان (قبرس شمالی ) و بلگراد (صربستان ) برای دارندگان گذرنامه ایرانی ممنوع میباشد
    • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای آسیایی و خاورمیانه دارند نمیتوانند با ایرلاین هایی که ترانزیت در اروپا دارند پرواز انجام دهند . (مانند تهران استانبول با هواپیمایی ایژین و توقف در آتن)
    قوانین استثنایی شرکت های مختلف هواپیمایی
    • پروازهای هواپیمایی کویتی با ترانزیت بالای 8 ساعت نیازمند هتل در کویت با پرداخت هزینه توسط مسافر میباشد
    • پروازهای هواپیمایی ایراسیا و پگاسوس و ایرعربیا بار و پذیرایی ندارد.
    • مسافرینی که قصد سفر به کشورهای اروپایی حوزه شنگن دارند نمی توانند با هواپیمایی بریتیش ایرویز با ترانزیت در لندن ، بلیط تهیه کنند.
    • هواپیمایی اکراینی برای بلیطهای بین کشورها که شروع ایران نیست ، نیاز به check in online میباشد
    • هواپیمایی امارات برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند ) در بریزبین (استرالیا ) استاپ دارد که نیازمند ویزای ترانزیت استرالیا میباشد در غیر اینصورت مبلغ 75 دلار از مسافر اخذ یا مسافر دیپورت میشود .
    • میزان بار هواپیمایی ایژین در مسیرهای شروع از تهران و یا ختم به تهران هر بسته (pc(30 معادل کیلو میباشد و در مسیرهای داخلی اروپا هر بسته 23 کیلو میباشد .
    • میزان بار هواپیمایی عمان ایر هر بسته ( pc ) معادل 15 کیلو و در صورتی که 2 بسته بود مجموع بار نباید از 30 کیلو تجاوز کند.
    • مسافرینی که قصد سفر به کشور صربستان را دارند با داشتن ویزای معتبر صادر شده توسط بلغارستان ، کرواسی ، رومانی ، کانادا ، قبرس ، ایرلند ، ژاپن ، آمریکا ، انگلستان و کشورهای حوزه شنگن می توانند بلیط صادر نمایند .
    قوانین استثنایی مسیر امریکا و کانادا و استرالیا
    • مسافرینی که قصد سفر به امریکا و کانادا دارن اگر 2 توقف در آمریکا و کانادا داشته باشند , در اولین توقف در آمریکا و کانادا بار مسافر تحویل داده میشود و مسافران میبایست خودشان بارشان را به ایرلاین بعدی تحویل دهند.
    • در مسیرهای امریکا و کانادا به محض ورود در اولین شهر به دلیل چک ویزا ( امیگریشن ) که مسافران باید انجام دهند میبایست مدت ترانزیتشان تا پرواز بعدی حداقل 3 ساعت در نظر گرفته شود.
    • برای پرواز در مسیر نیوزلند (آکلند ) ویزای هوایی استرالیا نیازمند است لطفا قبل از تهیه بلیط شرایط اخذ ویزا را بررسی نمایید
    • برای پرواز در مسیر کیتو (آمریکای جنوبی ) با هر ایرلاینی نیاز به ویزای ترانزیت آن شرکت هواپیمایی میباشد .
    • فقط مسافرینی که قصد پرواز به امریکا و کانادا دارند ، میتوانند با بریتیش ایرویز پرواز خود را انجام دهند .
    • مسافرینی که کارت PR کانادا دارند نیز درصورت ترانزیت در دوکشور اروپایی (تحت شنگن) و بیشتر نیازمند ویزای شنگن خواهند بود.
    • ضمنا در صورت عدم توجه به موارد فوق مسئولیت و خسارات وارده به عهده مسافر بوده و شرکت گل بلیط هیچ تعهدی ندارد .

    قوانین ویزا ایرانیان

    نوع ویزااسامی کشورها و مدت زمان اقامت
    کشورهای بدون ویزا ایرانیان
    • دومینیکا: 21 روز
    • گرجستان: 45 روز
    • اکوادور: 90 روز
    • گویان: 30 روز
    • هائیتی: 90 روز
    • نیکاراگوئه: 90 روز
    • ونزوئلا: 15 روز
    • ترکیه: 90 روز
    • صربستان: 30 روز
    • کردستان عراق
    • مالزی: 14 روز
    • ارمنستان: 90 روز
    • نیووی: 30 روز
    • ایالات فدرال میکرونزی: ۳۰ روز
    کشور های دارای ویزا که گرفتن آن سخت نیست
    • امارات متحده عربی: 14 روز
    • تاجیکستان: 90 روز
    • تایلند
    • افغانستان: 30 روزه
    • ازبکستان: 30 روزه
    • اندونزی
    • پاکستان
    • فیلیپین
    • چین
    • قرقیزستان
    • ویتنام
    • هند: 30 روز
    • سنگاپور
    • بنگلادش
    • برونئی: 14 روز
    • لائوس: 60 روزه
    • قطر
    صدور ویزا در مرز برای ایرانیان
    • کیپ‌وردر
    • کومور
    • جیبوتی: 30 روز
    • کنیا: 90 روز
    • ماداگاسکار: 90 روز
    • موزامبیک: 30 روز
    • تانزانیا: 30 روز
    • توگو: 7 روز
    • اوگاندا
    • سیشل: 90 روز
    • موریتانی
    • گینه بیسائو: 90 روز
    • نپال:90 روز
    • تیمور شرقی: 30 روز
    • سوریه: 90 روز
    • لبنان: 30 روز
    • مالدیو: 30 روز
    • کامبوج: 30 روز
    • بولیوی: 30 روز
    • جزایر کوک: 31 روز
    • پالائو: 30 روز
    • ساموآ غربی: 60 روز
    • تووالو: 30 روز
    • سریلانکا: 30 روز
    • تیمور شرقی: 30 روز
    • ماکائو: 30 روز
    • عمان: ۳۰ روزه
    • قطر: شهروندان ایرانی می‌توانند به محض ورود به قطر ویزای فرودگاهی دریافت کنند به شرطی که سفر آن‌ها با اهداف کاری باشد. اگر قصد سفر توریستی به قطر را داشته باشید، می‌توانید از ویزای الکترونیک استفاده کنید که برای ایرانیان صادر می‌شود.
    • مجمع‌الجزایر قمر ، پالائو، رواندا سومالی، توگو، ، زیمباوه،

    قوانین بلیط قطار

    موضوع مشکلقوانین
    خرید بلیط قطار
    • تمامی اطلاعات مسافران شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی بایستی به صورت کامل و صحیح وارد شوند.
    • همچنین نباید اطلاعات تکراری یا مخفف وارد شوند.
    • برای خرید بلیط اتباع خارجی بایستی نام ، نام خانوادگي، تاریخ تولد و شماره‌ی گذرنامه وارد شود.
    • اتباع خارجي بايستی گذرنامه‌ی معتبر داشته باشند.
    • آن دسته از اتباع افغانستان كه گذرنامه ندارند، بايد برگه‌ی تردد (مرخصي) با 10 الی 15 روز اعتبار به همراه داشته باشند.
    • فرزندان اتباع افغانستان در صورتي كه سن كمتر از 10سال داشته باشند، مي‌توانند به همراه والدين و با برگه‌ی تردد آنها سفركنند اما براي سنين بالاي 10سال بايد برگه‌ی تردد جداگانه داشته باشند
    • پذيرايي در برخي قطارهاي ويژه، اختياري و با درخواست مسافر هنگام تهيه‌ی بلیط انجام می شود و هزینه‌ی آن به بهای بلیط اضافه می‌گردد. مسافر می‌تواند تنها تا 24 ساعت قبل از حركت، ‌رزرو بلیط با امكان خريد غذا را انجام دهد.
    • تمام مسافران قطار از لحظه‌ی ورود به ايستگاه مبداء تا خروج از ايستگاه مقصد در برابر حوادث بیمه هستند. بيمه‌ی حوادث مسافري شامل جبران هزينه‌هاي پزشكي و همچنين جبران نقص عضو يا فوت ناشي از حوادثی مانندآتش سوزي، تصادف، انفجار، خارج شدن قطار از ريل، مانور، سنگ‌پراني و ساير حوادث احتمالي می‌شود.
    عدم تطابق نام مسافر با بلیط مذکور
    • مسافرانی که اطلاعات بلیط آنان با کارت شناسایی مطابقت نداشته باشد، بدون بلیط تلقی خواهند شد و مسئولیت آن به عهده مسافر خواهد بود.
    • در صورتی که اطلاعات بلیط با اطلاعات کارت شناسایی مسافر تطابق ندارد و مسافر بخواهد آن را اصلاح نماید، بایستی بلیط را استرداد نموده و بلیط جدید خریداری نماید.
    سن مسافر
    • تعرفه بزرگسال: سن مسافر برای تنها سفر کردن حداقل باید 12 سال تمام باشد. همچنین بلیط شخصی که در تاریخ شروع سفر بیش از 12 سال سن داشته باشد، تمام بها حساب می‌شود.
    • تعرفه کودک: بلیط کودکان بین 2 تا 12 سال نیم‌بهاست.
    • تعرفه نوزاد: قیمت بلیط نوزادان تا 2 سالگی، معادل 10درصد از بهای کل بلیط (معادل بهای بیمه‌ی مسافر) است. همچنین در این شرایط صندلی به نوزاد تعلق نمی‌گیرد. در صورتی که مسافر بخواهد برای نوزاد خود صندلی بگیرد، بلیط نوزاد نیم‌بها محاسبه می‌شود.
    چاپ و پذیرش بلیط
    • مسافر ملزم است برای سوار شدن به قطار بلیط چاپ‌شده را ارائه کند.
    • مسافران می توانند با استفاده از گزینه «چاپ بلیط»، بلیط خود را بر روی کاغذ A4 دورو سفید چاپ کنند.
    • مسافران بایستی از چاپ بلیط بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار جدا خودداری کنند.
    • چاپ بلیط در کلیه‌ی ایستگاه‌های دارای فروش بلیط و مراکز فروش سطح شهر با پرداخت ۱۰.۰۰۰ ریال برای هر برگ امکان‌پذیر است .
    • در صورتی که مسافر به اینترنت دسترسی نداشته باشد، در صورت مفقودی بلیط مي تواند در زمان اداري به ايستگاه‌های راه‌آهن که سيستم آنلاين فروش بلیط دارند، مراجعه کند و دوباره بلیط را دريافت کند. همچنین به شرط حضور به‌موقع (حداكثر ۴۵ دقيقه مانده به حركت) در ايستگاه‌هاي راه آهن كه سيستم فروش بلیط آنلاين دارند و در وقت اداري، بلیط المثني طبق آيين‌نامه‌ی مربوط صادر مي‌شود.
    • بلیط مفقودي بايد از طريق شبكه‌ي رايانه‌اي صادر شده و استرداد نشده باشد.
    • صدور بلیط المثني با ۵ درصد قيمت كل بلیط، انجام مي‌شود و در صورت مفقود شدن آن، بلیط المثني ديگري صادر نخواهد شد
    • درحال حاضر بلیط المثني از طريق سيستم استرداد نمي‌شود. (استرداد بلیط المثني فقط به شرط ارائه‌ی بلیط اصلي و بلیط المثني به صورت همزمان در ايستگاه‌هاي آنلاين و كليه‌ی نمايندگي‌هاي فروش و با هماهنگي مركز يكپارچه فروش بلیط قطار انجام مي‌شود).
    • در حال حاضر فقط مسافران قطارهای زندگي، سبز و سيمرغ شرکت رجا در ایستگا‌هه‌ای راه‌آهن تهران و مشهد می‌توانند بدون چاپ بلیط و با ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر با قطار سفر کنند.
    تعرفه های قطار برای جانبازان و خانواده‌های شهدا
    • تعرفه جانبازان و خانواده‌های شهدا: بهای بلیط جانبازان و خانواده‌هاي شاهد نیم‌بهاست و در حال حاضر تنها از طریق مراکز فروش حضوری با ارائه‌ي اصل كارت شناسايي معتبر بنياد شهید صادر می شود. همچنین به آزادگانی که جانباز نیز باشند و درصد جانبازی قید شده در کارتشان بالاتر از 25 درصد باشد نیز بلیط نیم بها تعلق می‌گیرد. در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز همراه داشتن کارت ایشان ( معتبر ) در هنگام صدور بلیط به صورت حضوری و نیزسوار شدن به قطار الزامی است .در صورتي كه جانباز نتواند به تنهايي سفركند و طبق تشخيص بنياد جانبازان، حضور يك نفر همراه با مسافر جانباز الزامي باشد، با ارائه معرفي‌نامه از بنياد، بلیط فرد همراه نيز نيم‌بها صادر مي‌شود.
    سهمیه های قطار
    • سهمیه عادی: قابل دسترس برای کلیه مسافرین اعم از زن ، مرد و خانواده می باشد.
    • سهمیه ویژه خواهران: این سهمیه ویژه‌ی خانم‌هایی است که تنها مسافرت می‌کنند. همچنین مسافران می توانند برای فرزندان پسرِ کمتر از 6 سال از این سهمیه استفاده نمایند.
    • سهمیه ویژه برادران: ویژه‌ی آقایانی که تنها مسافرت می‌کنند.
    • سهمیه خودرو: این سهمیه برای مسافرانی تعریف شده که می‌خواهند خودروی خود را با قطار حمل کنند.
    • سهمیه گروهی: برای مسافران با تعداد بالاتر از 18 نفر تعریف شده است و تمام قوانین بلیط های انفرادی برای آنها صدق می کنند. این سهمیه در زمان های اوج مسافرت قابل استفاده نخواهد بود.
    کوپه دربست
    • برای دربست کردن کوپه بایستی هنگام انتخاب مسیر و جستجو تیک کوپه دربست را انتخاب شود و فرآیند خرید تکمیل گردد.
    • هنگام دربست کردن کوپه درصورتي‌كه تعداد مسافران كمتر از تعداد صندلي‌هاي كوپه باشد، بایستی پس از انتخاب گزینه‌ی دربست‌کردن کوپه تعداد واقعي مسافران بزرگسال و کودک را در قسمت مربوطه وارد کنید. بهای تمام‌شده‌ی صندلی‌های خالی با کسر هزینه‌ی خدمات ایستگاهی و پذیرایی به صورت خودکار محاسبه می شود.
    • در قطارهای سالنی امکان انتخاب گزینه کوپه‌‌ی دربست وجود ندارد.
    • در کوپه‌ی دربست بلیط نوزادان زیر 2 سال به دلیل رزرو صندلی، نیم‌بها محاسبه می‌شود.
    • مسافر می‌تواند بعد از دربست‌کردن کوپه فقط یک نفر مسافر اضافی را بدون بلیط با این شرایط به همراه خود به قطار ببرد:
      1. حق درخواست جا خارج از همان کوپه وجود ندارد.
      2. قبض این مسافر مطابق استحقاق او توسط رئیس قطار صادر می‌شود.
    • هنگام خرید کوپه دربست، بهای تمام‌شده‌ی صندلی‌های خالی با کسر هزینه‌ی خدمات ایستگاهی و پذیرایی از بهای تعرفه بزرگسال محاسبه می شود و با عنوان تعرفه کسر کوپه صادر می شود.
    کنسلی و استرداد بلیط قطار
    • در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، باید حداقل ۳ ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است و شامل قوانین پرداخت خسارت نخواهد شد.
    • در صورتی که مسافر بخواهد از وسیله نقلیه دیگری برای ادامه مسیر بعد از قطار استفاده نماید بایستی فاصله زمانی 4 ساعت از زمان رسیدن به مقصد و حرکت وسیله نقلیه دوم رعایت نماید.
    • حضور در ایستگاه یک ساعت قبل از حرکت قطار الزامی است. همچنین ده دقیقه مانده به حركت، تمام درهای قطار بسته خواهد شد و بعد از بسته‌شدن درها برای جلوگیری از خطرات احتمالی، سوارشدن به قطار امكان‌پذیر نیست.
    • بلیط قطارهای مسافربری دركلیه‌ی مراكز فروش بلیط (در ساعات كاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی كارت شناسایی معتبر از جمله: (كارت ملی ـ شناسنامه ـ پاسپورت ـ گواهینامه) قابل استرداد می باشد.
    • همچنین بلیط‌هایی که به‌صورت حضوری از دفتر گل بلیط و یا مراکز فروش تهیه شده‌اند، حداكثر تا يك‌ساعت پس از صدور بلیط، به شرط عدم حركت قطار و باز بودن مركز فروش، در همان مركز صادر كننده با پرداخت وجه كامل بهای آن قابل استرداد هستند. این شرایط براي بلیط‌هاي اينترنتي وجود ندارد و اين دسته از بلیط‌ها فقط طبق قوانين قابل استرداد هستند.
    • استرداد بلیط پس از حركت قطار امكان‌پذیر نیست.
    • مسافر می‌تواند تا 60 دقیقه قبل از حرکت قطار، بلیط یا بلیط‌های خریداری شده را به صورت آنلاین استرداد کند. برای استرداد بلیط پس از زمان ذکر شده، مسافر بایستی با ارائه‌ی بلیط چاپی و کارت شناسایی به صورت حضوری به یکی از مراکز فروش قطار مراجعه کند.
    • با توجه به اینکه ساعت ثبت درخواست استرداد قطار برای بلیط های خریداری شده در سایت بر اساس ساعت ثبت استرداد در شرکت ریلی مربوطه محاسبه می‌شود، برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست مسافر بایستی 10 دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در قوانین را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه‌ی کنسلی بر عهده‌ی مسافر است.
    • پس از ثبت درخواست استرداد و دریافت پیامک استرداد بلیط، وجه بلیط با کسر جریمه طبق جدول قوانین کنسلی، با توجه به درخواست مسافر به اعتبار حساب یا حساب بانکی که هنگام خرید استفاده شده است برگشت داده می شود. پس از نهایی شدن فرآیند استرداد، امکان خرید مجدد بلیط استرداد شده وجود ندارد.
    • میزان جریمه تعلق گرفته به مسافر بر اساس قوانین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جدول قوانین کنسلی بلیط قطار انجام می شود.
    حمل خودرو با قطار
    • مسافران می‌توانند بلیط این واگن‌ها را با روشی مشابه بلیط قطارهای مسافری از طریق شبكه‌ی رایانه‌ای فروش بلیط تهیه کنند.
    • اطلاعات مورد نياز حمل خودرو با قطار شامل تاريخ و ساعت حركت، شرايط تحويل خودرو و… برروي برگه بلیط درج می‌شود.
    • درصورت مفقودشدن بلیط حمل خودرو طبق مقررات، بلیط‌المثني صادر مي‌شود.
    • براي دريافت خسارت تاخیر، متقاضيان بایستی به همراه اصل لاشه‌ی بلیط و كارت شناسايي معتبر با مراجعه به يكي از مراکز فروش بلیط قطار نسبت به دريافت خسارت اقدام كنند.
    • هنگام تهیه‌ی بلیط برای مسیرهای بلند (مانند مشهد ـ اهواز) برای تاخیرهای احتمالی، تخلیه‌ی واگن و بارگیری مجدد آن در ایستگاه واسط (تهران) بایستی زمان اضافه را پیش‌بینی شود.
    • اقداماتی که باید در مقصد انجام شود به شرح زیر است:
    • خودرو برای اعزام از مبداء حركت از 8 صبح تا حداكثر 3 ساعت مانده به حركت قطار پذیرش می‌شود.ارائه‌ی اوراق شناسايي مالك، سند و كارت مالكيت خودرو، هنگام تحويل دادن و تحويل گرفتن آن الزامي است.حق بيمه‌ی خودرو برمبناي درصدي از ارزش خودرو به صورت جداگانه محاسبه و در زمان پذيرش خودرو دريافت خواهد شد.
    • پذيرش خودروهاي خاموش ، معيوب و تصادفي امكان‌پذير نیست و فقط خودروهاي روشن پذيرفته مي‌شوند.براي ارسال خودروهاي سازمان‌ها داشتن معرفي از سازمان الزامي است. براي خودروهاي «صفركيلومتر» كه هنوز شماره نشده‌اند، شش رقم آخر شماره شاسي به جاي شماره پلاك درج مي‌شود. همچنين ارائه‌ی برگه‌ی فروش، هنگام تحويل خودرو الزامي است.
    • براي خودروهاي گذر موقت و عبوري، صدور بلیط (با شماره پلاك گذر موقت)، فقط تا قبل از به اتمام رسيدن زمان مجوز عبور، مجاز است.
    • خودرو هنگام تحویل به انبار باید دارای موجودی بنزین مطابق با حداكثر یك‌چهارم ظرفیت باك خودرو باشد.
    • برای رعایت ایمنی خودروها، سر باتری در مبداء جدا و در مقصد مجدداً نصب می‌شود.
    • امكان حمل خودرو با ارتفاع بيش از 158سانتي متر و همچنين عرض بيش از 180سانتي متر (اكسل پهن) با واگن حمل خودرو وجود ندارد و رعايت اين بند در هنگام خريد بلیط حمل خودرو كاملاً ضروري است.
    • از پذيرش هرگونه وسایل و لوازم اضافي (غير از جك و زاپاس) در داخل خودرو خودداري مي‌شود و هيچگونه ادعايي در اين خصوص در هنگام تحويل خودرو به مالك پذيرفته نمي‌شود.
    • مسافر بایستی به محض اطلاع از ورود خودرو به مقصد، نسبت به ترخيص و تحويل خودرو با در دست داشتن مدارك مثبته (كارت ماشين، كارت شناسايي معتبر) اقدام کند، در غير اين صورت بعد از24 ساعت اوليه تا 6 روز، روزانه 15000ريال و از روز هفتم به بعد روزانه 30000ريال بابت حق توقف و هزينه‌ی انبارداري محاسبه و دريافت خواهد شد.
    • براي تحويل خودرو ارائه‌ی كارت شناسايي معتبر شخص معرفي‌شده در بارنامه‌ی حمل خودرو كه در مبداء تكميل شده، الزامي است و از تحويل خودرو به افراد غير و بدون مدارك مثبته خودداري خواهد شد. در صورت تاخیر در تحويل خودرو در مقصد پس از 24 ساعت تاخیر در تحويل خودرو، 50درصد كرايه برگشت داده مي‌شود و در صورت عدم تحويل خودرو در مقصد 100درصد كرايه برگشت داده مي‌شود.
    بار همراه مسافر
    • هر مسافر مي‌تواند وسایل ضروري سفر خود را همراه ببرد به شرط آن‌كه حجم آن از ابعاد 75 سانتي متر و وزن 30 كيلوگرم تجاوز نكند. به عنوان مثال مسافر می تواند كيف دستي و بسته‌ و جامه‌دان‌هاي كوچك محتوی لوازم شخصی، صندلی چرخ دار بيمار، كالسكه‌ی بچه، قفس كوچك پرندگان ريزجثه حداكثر در ابعاد 40 سانتي‌متر را به همراه داشته باشد. وسایل همراه مسافر نبايد موجب خطر يا مشكلي براي مسافران ديگر يا آسيب رساندن به قطار شود. همراه داشتن موادمحترقه، آتش‌زا، بيماري‌زا، بدبو، مايعات روغني و لبني، قاچاق، سمي، شكستني و… ممنوع است و مأموران ايستگاه مانع همراه بردن اين‌گونه بارها به داخل قطار توسط مسافر خواهند شد.
    • به هر دليلي بار شما بيش ازحد متعارف باشد، لازم است بار مازاد خود را به باجه‌ي توشه در ايستگاه تحويل دهيد. ساكنان تهران مي‌توانند براي حمل بار با شماره تلفن 2-55663350 تماس بگيرند.ساعت کاری انبار توشه همه روزه از ساعت 8 تا 18 است. در صورت تحويل به‌موقع به باجه‌ي توشه، بار شما توسط واگن‌هاي مخصوص حمل بار در اولين زمان ممكن به مقصد ارسال مي‌شوند.
    اشیاء گم‌شده در قطار
    • درطول زمان مسافرت با قطار مسئولیت حفظ ونگهداری وسایل و بار همراه به عهده‌ی خود مسافران است.
    • در صورت یافتن وسایل به‌جامانده از دیگران در قطار، آن را به رئیس قطار یا سرمهماندار تحویل دهید.
    • ز كار افتادن كامل تهويه: در صورتي كه بلیط به نام مسافر باشد، 50 درصد بهاي بلیط بعد از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي به مسافر حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت تحت شرايطي پرداخت مي‌شود.
    • تغيير اجباري جاي مسافر به دليل انفصال واگن در ميان راه: در صورتي كه بلیط به نام مسافر باشد، چنانچه به كوپه‌اي با درجه مشابه مندرج در بلیط انتقال يابد 50 درصد بهاي بلیط بعد از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي و در صورت انتقال به كوپه‌اي با درجه پايين‌تر يا رستوران و غيره، 100درصد بهاي پايه بلیط پس از كسر خدمات هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي به مسافر حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود.
    • فهرست اشیاء پیدا شده‌ی مسافران در دفتر نمایندگی شرکت در ایستگاه مقصد وجود دارد.
    پرداخت خسارت قطار
    • بازپرداخت خسارت به بلیط‌هایی که مشمول دریافت خسارت شده‌اند، صرفا به صورت حضوری در محل آژانس و با ارائه‌ی کارت ملی مسافران و نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.
    • در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.
    • پرداخت خسارت، تا يك ‌ماه پس از تاريخ حركت با ارائه‌ي بلیط، اصل شناسنامه يا كارت شناسايي معتبر به همراه يك برگ كپي آن در كليه‌ي مراكز فروش بلیط امكان‌پذير است.
    تاخیر قطار
    • تاخیر در شروع حركت قطارهايي كه مسافران آن از باجه كنترل بلیط عبور و در سكو يا داخل قطار قرار گرفته‌اند جزو تاخیر نهايي آنها در مقصد محاسبه و مورد ملاك براي پرداخت خسارت قرار مي‌گيرد.
    • اگر تاخیر ناشي از حوادث طبيعي نباشد و ناشي از قصور راه‌آهن يا شركتي كه حمل مسافر را بعهده دارد باشد در صورت تاخیر بيش از حد مجاز (طبق جدول مندرج در همين سايت) به مسافر 50 درصد بهاي بلیط، بعد از كسر خدمات (خدمات ايستگاهي و پذيرايي) حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود. ضمناً در صورت گذشتن از وعده غذايي (صبحانه: 8صبح، نهار: 13ظهر، شام: 8شب) يك وعده پذيرايي رايگان نيز انجام مي‌شود.
    • در صورت تاخیر بيش از زمان معين كه منجر به جاماندن مسافر از قطار بعدي شود، چنانچه فاصله‌ی بين ورود قطار قبلي و حركت قطار بعدي بيش از 3 ساعت باشد و همچنين هر دو بلیط به نام مسافر باشد، وجه كامل بلیط قطار بعدي پرداخت يا مسافر با قطارهاي بعدي اعزام مي شود. در صورت اعزام با قطار درجه‌ی‌ پايين‌تر مابه التفاوت بلیط به مسافر پرداخت مي‌شود و در صورت اعزام با قطار درجه‌‌ی بالاتر، مابه‌التفاوت از وي دريافت نمي‌شود.
    • چنانچه تاخیر بيش از 3ساعت بوده و ناشي از حوادث طبيعي نباشد و طبق برنامه فاصله بين رسيدن قطار و حركت وسيله‌ي بعدي، بيش از 4 ساعت بوده و هر دو بلیط به نام مسافر باشد، با ارائه‌ي مدرك لازم به مديريت بازاريابي و فروش شركت رجا، اقدام لازم براي پرداخت خسارت استرداد بلیط و ساير وسایل مسافرتي انجام مي‌شود.
    • در صورت تایید تاخیر بيش از يك‌ساعت و اطلاع‌رساني به مسافران با شرط باز بودن باجه فروش بلیط ايستگاه و عدم استفاده شدن بلیط تا قبل از حركت قطار، وجه كامل بلیط در همان‌روز و در ايستگاه مبداءء پرداخت مي‌شود.
    لغو حرکت قطار
    • لغو برنامه‌ی حركت قطار: وجه كامل بلیط، تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه‌ي مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود يا مي‌تواند با اولويت، بلیط براي قطارهاي بعدي تهيه كند.
    • لغو برنامه رفت قطار براي دارندگان بلیط رفت و برگشت:چنانچه بلیط رفت و برگشت يكسان و همنام باشد، وجه كامل بلیط رفت حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش به مسافر پرداخت مي‌شود و يا در صدور بلیط قطارهاي بعدي اولويت خواهد داشت. در صورت تمايل مسافر، وجه كامل بلیط برگشت نيز پرداخت مي‌شود. حداكثر زمان استرداد بلیط برگشت 3 ساعت قبل از حركت قطار مي‌باشد.
    • لغو حركت قطار در حين سفر و بازگشت مسافران به ايستگاه مبداء:چنانچه بلیط به نام مسافر باشد، وجه كامل آن حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت در كليه مراكز فروش پرداخت مي‌شود.
    • لغو حركت قطار در حين سفر و اعزام مسافران به مقصد با ساير وسایل نقليه: چنانچه توقف ناشي از حوادث طبيعي نبوده و رسيدن مسافران به مقصد با تاخیري بيش از زمان معين انجام شود، 50درصد بهاي بلیط بعد از كسر خدمات (هزينه پذيرايي و خدمات ايستگاهي) حداكثر تا يك‌ماه پس از تاريخ حركت پرداخت مي‌شود.

    جدول قوانین کنسلی بلیط قطار

    زمان کنسل کردن بلیطاز زمان صدور تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از حرکتاز ۱۲ ظهر روز قبل از حرکت تا ۳ ساعت قبل از حرکت قطاراز ۳ ساعت قبل از حرکت قطارپس از حرکت قطار
    میزان جریمه٪۱۰٪۳۰٪۵۰٪۱۰۰

شرایط رزرو و خرید هتل در گل بلیط

  • مسئولیت کلیه‌ی رزروهای ثبت شده بر عهده‌ی گل بلیط است و تضمین می‌کند تا با تکمیل فرآیند خرید و دریافت نامه اقامت (واچر)، بتوانید به راحتی در هتل و یا اقامتگاه مورد نظر، پذیرش شده و از امکانات هتل بهره‌مند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلام شده از طرف هتل نظیر خرابی‌ها و حوادث طبیعی، اشتباهات انسانی و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه، رزرو ثبت شده با مشکل مواجه گردد، در این‌گونه موارد گل بلیط تمام تلاش خود را می‌نماید تا برای مسافرین خود، هتل و یا اقامتگاهی مشابه با واحد رزرو شده فعلی در نظر گیرد و درصورت عدم موفقیت در جلب رضایت مشتری، مبلغ را به صورت کامل بازگرداند و امتیاز ویژه ای را برای رزرو آتی وی منظور نماید.
  • اطلاعات هتل ها و مراکز اقامتی ارائه شده در گل بلیط، به صورت مستقیم از منابع رسمی (هتل ها، مراکز اقامتی و …) دریافت شده است. به علت تغییرات دوره‌ای این اطلاعات، تایید صحت آنها بر عهده همان منابع می باشد. گل بلیط تلاش می‌کند تا این تغییرات را در کمترین زمان ممکن به‌روزرسانی نماید.
  • اگر مالکیت هتل‌ها با گل بلیط بود، مطمئنا تمامی خدمات اعلام شده از طرف مراکز اقامتی را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین می نمود ولی هتل‌ها ممکن است در مواردی در ارایه خدمات اعلام شده کوتاهی نمایند، در اینصورت ما از شما می‌خواهیم تا این قبیل مشکلات را با گل بلیط درمیان گذارید تا ضمن پیگیری، بازخورد آن را در اختیار سایر مسافرین قرار داده و در صورت لزوم، سرویس مذکور را از خدمات اقامتگاه حذف نماییم.
  • در روزهای پر مسافرِ سال، هتل‌ها قوانین خاصی را اجرا می‌کنند تا بتوانند مدیریت بهتری در پذیرش و ارائه خدمات داشته باشند. از جمله این قوانین می‌توان به عدم پذیرش کنسلی و در برخی هتل ها عدم ارائه سرویس‌های اتاق به صورت تخت اشاره نمود.
  • احراز هویت با کارت ملی و یا شناسنامه و احراز شرایط محرمیت، تنها وجود نام زوج در شناسنامه همسر است، در برخی هتل ها صیغه‌نامه با مهر برجسته نیز پذیرفته می‌شود ولی این پذیرش عمومیت ندارد؛ اقامتگاه ها در صورت عدم احراز شرایط محرمیت از ورود مسافرین به اتاق ها ممانعت نموده و مطابق قوانین کنسلی عمل می‌نمایند.
  • هنگامی که شما رزرو خود را کنسل می‌کنید، این ریسک برای هتل وجود دارد تا نتواند در زمان باقی‌مانده، واحد اقامتی خود را به فروش رساند. بنابراین منطقی است تا مبلغی را به عنوان جریمه‌ی استرداد از مسافر دریافت کند. سیاست هتل‌داران در میزان این جریمه متفاوت است و حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد. اطمینان داشته باشید ما تلاش می کنیم در صورت انصراف از رزرو، کمترین هزینه را بپردازید؛ برای همین از شما می‌خواهیم به محض انصراف ، گل بلیط را از تصمیم خود مطلع نمایید تا جریمه کمینه گردد. وجه مسترد شده به شماره حسابی که با آن از گل بلیط خرید کرده اید، واریز خواهد شد.
  • برای پذیرش بانوان که بصورت تنها قصد اقامت دارند قانونا مشکلی وجود ندارد و با نامه رسمی شرکت ها و سازمان ها مبنی بر ماموریت و یا شرکت در همایش‌ها، اقامت براحتی میسر می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن سفر کنید و خیالتان راحت باشد با ما تماس بگیرید.

قوانین بلیط اتوبوس

شرایط خرید بلیط
  • قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.
  • تمام بخشهای عمليات خريد بليت در گل بلیط مشمول قوانين جاری تجارت الکترونيک در کشور بوده و هرگونه تخلف تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.
  • پس از صدور بلیط هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و…) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیط باید استرداد گردد.
  • اطلاعات خرید شما از طريق پيام کوتاه و پست الکترونيک ارسال میگردد، لذا مسئوليت درستی شماره تلفن همراه و پست الکترونيک بر عهده خريدار است.
  • ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید.
  • خرید بلیط هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیط را به شما ارائه کند.
  • حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده از سامانه (شماره ارسالشده به تلفن همراه شما) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید.
استراد و کنسل بلیط اتوبوس
  • قوانین استرداد بلیط سازمان حمل و نقل در حال حاضر به این صورت می باشد که اگر تا یک ساعت قبل از حرکت بلیط خود را کنسل کنید، ۱۰ درصد و بعد از آن ۵۰ درصد مبلغ بلیط کسر می شود.
  • نکته: هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.
  • پس از استرداد ، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ 5000ریال بابت کارمزد بانکی کسر خواهد شد.
  • وجه حداکثر ظرف 72 ساعت به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
  • وجه بلیط به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است.
  • فقط بلیط هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند.
  • فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
  • توجه داشته باشیدکه برای استرداد، بلیط تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهدشد.